یک بشقاب لاغری

غذاهای کم کالری

آش دوغ

 

آش دوغ

مواد لازم:
۳۰ تا ۴۰گرم لوبیا چشم بلبلی:۵۲ کالری(۴۰ گرم)
۴۰ گرم برنج :۱۴۴ کالری
۱۰۰ گرم سبزی آش (در صورت تمایل بیشتر):حدود ۲۵ کالری
۱ لیوان دوغ :۵۰ کالری
۱ استکان آبغوره
پیاز :۱۰ کالری
ادویه:زردچوبه نمک فلفل قرمز و نعنا خشک
طرز تهیه:
پیاز را ریز خرد کرده با کمی آب در قابلمه در بسته میگذاریم تا پیاز نرم شود سپس کمی زردچوبه اضافه کرده و برنج شسته شده و لوبیا چشم بلبلی که از یک ساعت قبل خیسانده ایم را به آن اضافه کرده و دو لیوان آب اضافه میکنیم و میگذاریم تاروی حرارت کم لوبیا وبرنج کاملا بپزد سپس کمی نمک و سبزی را اضافه کرده و دوباره به برنج فرصت میدهیم تا کاملا له شود در صورتیکه مابین پخت آب بیشتر لازم بود اضافه کنید اما مراقب باشید آب بیش از حد آش را آبکی نکند چون در آخر کار دوغ هم اضافه میشودو در حین پخت گاهی محتویات ظرف را هم بزنید.در آخر دوغ و نعنای خشک پودر شده اضافه میکنیم.بعد از یکی دو جوش نمک و فلفل را اندازه میکنیم و ابغوره را اضافه میکنیم شعله را خاموش کرده و در ظرف را میگذاریم .بعد از ده دقیقه آش آماده سرو است.

این آش بسیار کم کالری بوده و برای افطار میتواند جایگزین آشهای پر کالری و چرب باشد و حداقل برای دو وعده کافی و اندازه است.هر نفر حدود ۱۵۰ کالری .در صورت تمایل میزان آبغوره یا فلفل قرمز را بیشتر کنید.

+ نوشته شده در  جمعه بیست و نهم مرداد 1389ساعت 18:31  توسط ففلی  |